torsdag 14 juni 2012

Sitter i denna stund och kollar på reprisen från efter tio då det handlar om relationer. I vårat hushåll så trodde vi att ett förhållande skulle bli bättre när man fick barn och att man skulle leva i en bebis bubbla utan desslike! Ack vad fel vi hade.

Men på efter tio säger dom att man som par ska ha en dag i veckan för sig själva då man ska lämna bort barnet/ barnen för egen tid men dom nämner inte någon specifik ålder utan då utgår jag från att man lika gärna kan lämna bort en 2 veckors bebis till en 9 åring?!
Fast det jag menar egentligen är att jag VILL VERKLIGEN INTE LÄMNA BORT MITT BARN ! Och det är endast för att jag själv inte mår bra av det och känner mig inte redo för det. Spelar ingen roll om det är min familj eller Peters för jag anser att O fortfarande är för liten för att bli bortlämnad flera timmar. Vi har lämnat han till vpran föräldrar någon enstaka timma och en gång 4 timmar vilket var jätte jobbigt för mig! Jag vet att det kommer komma en tid så vi måste lämna bort honom men den tiden är inte nu och när den kommer så tar vi det då!
Vi får helt enkelt ha egentid när O somnat för natten vilket han gör tidigt.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar