fredag 4 november 2011

Shopping och lite brandlarm.






I tisdags bar det iväg till Sthlm för att se på Rihanna, alla brudar hade nog en klump i magen då Rihanna hade ställt in konserten i Malmö. På tåget dit så märkte vi att det satt en hel hög med killar på samma ställe som oss och det var inte vilka som helst utan det var Frölunda :) Dom skulle möta Djurgården på kvällen. Louise såg att det var Jari Tolsa som gick förbi oss för att köpa kaffe så vi började skämta lite om att jag skulle heja på honom när han kom tillbaka vilket Elin inte trodde ett skit på att jag skulle göra, men rätt som de var så kom han och jag sa - Tjena Jari ! Precis som jag hade känt honom i 10 år. Han blev överraskat glad och hejade tillbaka och stannade!!! Då fick jag lite smått panik och vräkte ur mig - Jag kände bara igen dig som hockeyspelare *fnissfniss* och fick tillbaka - Jaha, jag trodde du var en kompis till min syster eller något, sen gick han vidare. Haha. Vi har haft mycket roligt åt detta vill jag lova er ;)

När vi anlände till hotellet blev det mat och sen en snooze för mig och syster enbart för att vi skulle klara av kvällen.
Vi svirade om och gick till rum 526 där förfesten hölls, bra värdar och bra musik. Tunnelbanan tog oss senare till globen för att se the big R uppträda vilket hon också gjorde. Vill bara meddela er läsare om att vi hade fruktansvärd tur då hon ställde in i Malmö dagen innan och ställde även in i Sthlm dagen efter vi fick se henne... Ja det kan man kalla röta. Hon var väldigt duktig och vilken röst, är dock besviken på att hon inte spelade den nya låten complicated men det kan ju vara så att den inte ingår i hennes turne nu utan det är helt enkelt för ny! Nattamat och sängen var ett faktum efter konsterten.

Mums med hotellfrukost, åt som en gris och var ändå aldrig riktigt mätt när vi lämnade. Det är definitivt ett tecken att jag äter för 2 ;) Hela dagen gick vi ut och in i alla dessa affärer och det är ju sjukt många HM butiker dom har, vissa ligger ju precis bredvid varandra. Tråkigt men sant så åkte Ida, Lisa och Louise hem denna dagen så vi äldre bestämde oss för att käka tapas och gå på bio. Tapasen var super mysig och maten var jättegod, servicen var perfekt också. Vi valde att se filmen en dag. Men detta biobesöket slutade i total kaos... ca 15 minuter från slutet av filmen så stängs filmen av och det kommer ett meddelande i högtalarna - Det har hänt en allvarlig situation, filmen kommer inte att fortsättas visas och vi ber er att följa dom gröna nödutgångsskyltarna i taket ! What??? Detta har jag varit med om förut så innan meddelandet kommer har jag huggt tag i Fridas arm och sagt att vi måste ut härifrån NU! Problemet blev när varken jag eller Elin har skorna på oss :P Ska aldrig mer ta av dom.. Alla följde nödutgångsskyltarna och till slut kom vi ut då vi möttes av brandbilar och polisbilar. Läskigt! Vi bestämde oss då för att gå hem till hotellet och somnade inom kort.

Åter igen frukost :) ;)
Gjorde diverse ärenden på stan och sen drog vi oss till cetralstationen för lite mat och milkshake innan tåget åkte hemåt. Vi alla var nog väldigt trötta och slumrade snabbt in. Äntligen hemma och tillbaka till verkligeheten.

I morgon ska Lina komma och hjälpa mig att göra en krans till dörren sen kommer även Frida hem för lite mat. Senare på kvällen vankas det årsfest :) Ska bli såååå roligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar