torsdag 22 juli 2010

Stress är vardagsmat

Nu sitter jag och Peter i soffan efter en dag full av stress!

Dagen börjar med att Peter åker ut till torpet redan 07.00 då han och Daniel ska gräva lite i trädgården. Morgontrött som jag är så tigger jag om en liten sovmorgon.. Peter åker och mina ögonlock är som två cementblock som faller över ögonen och sömnen är ett faktum!

Vaknar 08.00 av mobilalarmet och får dirket stresskänslor ! Peters mening innan han gick ekar i huvudet - Kom inte ut senare än 10.00 i dag !

Jag flyger upp ur sängen och börjar genast laga mat till grabbarna, paltar på mig mina regnkläder och gummistövlar. Kastar i maten i kylväskan, handlar och hämtar diverse saker och sen ut till sal. Jag anländer 09.30 och ser att jag kommer inte kunna göra någonting ALLS denna dagen! Tummen mitt i handen har jag och måla är den sysslan jag har haft under detta året vi hållt på med bygget. Så jag får städa lite invändigt och sen bara sitta och blega. Redan 14.00 är vi hemma i lägenheten och hinner inte sitta mer än en timma innan Peter som vanligt får panik över att inget händer... Han sticker ut till sal igen medans jag städar hela vår lägenhet.

All denna städningen går verkligen undan, varenda moment går fort och svetten rinner bokstavligen i pannan och längt ryggen. Men nu är det rent och frächt igen :) Passade på att köra kräm av rabarberna jag fick av arbetskamraten Sonny. Krämen var färdig i ett naft, och även i magen i ett plask... Hann jag ens känna vad den dära förbannade krämen smakade ? Tungan brände jag iaf ganska rejält !

Dags att återgå till soff koman, för snart kommer Anders med en film :)

/ Sanna

1 kommentar:

  1. Stress, stress, stress! Men du, jag vill ju se bilder på stället också.. Fixa! ;)
    KRAM!

    SvaraRadera