tisdag 5 juli 2011

Missförstånd?

När folk frågar mig om jag har någon semester i sommar så svarar jag - nej det har jag inte.. Då kommer alltid samma mening tillbaka att - Nej det är ju klart du inte har, du har ju redan varit borta 6 månader!

Då måste jag bara fråga varför alla säger så ? Jag har jobbat ihop semester som alla andra innan resan under år 10 och när år 11 kommer så får man 5 nya semesterveckor. Fast jag får bara 4 eftersom jag valt att ta tjänstledig under tiden vi reste.. Jobbet drar även 2 semesterdagar i månaden som ett avdrag. Plus att jag inte fick några pengar alls från jobbet så varför ska inte jag få semester? Jag har ju jobbat från april till december detta året. Missade 3 månader år 10 och 3 månader år 11 så det är klart att jag ska få semester.

Anledningen till att jag inte tar semester på sommaren är för att vi åker 2 veckor till turkiet varje år på hösten och sen tog jag 1 vecka till tunisien i juni... är ju skönt att spara en vecka om man vill vara ledig över jul..

Dags att återgå till städningen :/ ha en bra dag allesammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar