måndag 15 augusti 2011

Diabetes?!

Alarmet ringde alldeles för tidigt och jag ångrade snabbt att jag tog åt mig en så tidig tid hos barnmorskan.
Men väl där så berättade jag om hur konstigt jag kunde känna mig ibland men sa snabbt efter att det är väl garanterat pga alla hormoner. Barnmorskan ville ta ett socker prov för att kolla så allt var bra men tyvärr så hade jag lite högt socker som låg på 8,8 och då hade jag bara ätit en banan till frukost så jag ska in och göra lite prover på måndag och hoppas innerligt att jag inte får graviditetsdiabetes.

Snart bär de av till veterinären för vovven är halt så vi får hålla tummar och tår att det inte är något allvarligt. Från veterinären i Vara blir de raka vägen till Trollhättan för att åka till skolan.. måste handla matte saker för jag börjar ju matematik B på tisdag :/ Usch, undra hur de ska gå!!!

1 kommentar:

  1. Ola hade med 8 något i socker när han tog prov på jobbet... fast då hade han precis slängt i sig frukost... men annars kanske han har fått graviditetsdiabetes i efterskott. hmm ;)

    Hoppas iallafall att proverna visar att det bara var dagsformen!

    SvaraRadera