onsdag 14 december 2011

Minns att...

Jag minns att som barn ville man inget annat än att ha post. Det var ju super roligt när det damp ner ett kuvert från tandläkaren eller ett julkort men i dagens läge är jag tacksam om jag inte får något kuvert ! Innehållet i breven har ju ändrat sig med åren och nu är det bara utgifter som ska betalas !!

Hela dagen i dag har jag och Peter inte gjort något. Vi vaknade relativt tidigt, gick upp och åt frukost men sen gick vi tillbaka till sängen igen. Peter höll på med sin historia och jag sov :) Barnmorkan säger ju att man ska vila mycket ;)
Har varit sjukt nojig ett par dagar då jag fick för mig att jag sipprade fostervatten och att det var betydligt mycket mindre liv i magen. Men igår var det åter igen salsa lektioner och i dag har det varit som vanligt i princip eller så det alltid har varit. Fast sen är det ju inte bra med för mycket liv heller ! Men hur ska man veta vad som är lagom????
Är i v 28+1 nu och tiden bara rusar i väg.. De flesta man träffar frågar om man har någon mat noja och nope jag har inte de :/ Var ju inne på ananas ett tag och nu äpple och digistive med vitlök och ört cantadou på ;)
Det ändrar sig från vecka till vecka som tur är så jag slipper ha en sak att sukta efter. Kan dock känna i bland att man borde äta sundare vilket jag egentligen gör men de dagarna det blir julmust och fika och dylikt så känner man sig lite kass. Förhoppningsvid tar inte barnet upp all skit jag stoppar i mig. Träffade även min barnmorska i går, eller en av dom rättare sagt... hon är ju tyvärr sjukskriven en längre period men roligt att hon kände igen mig när vi träffades på vårdcentralen i all hast. Fick till och med en lycka till kram. Hon är bara för goo :)

På fredag drar vi till Norge till Linda och Patrick med bebis. Ska bli roligt att komma bort lite, blir som en semester. Håll tummarna för att det är snöväder. Linda och Peter ska ta sig till en skidort och åka lite... jag och Patrick stannar i afterskistugan ;) Blir en lugn helg med god mat och forhoppningsvis massa skratt. Ska se till att ta med mig kameran denna gången så jag kan föreviga lite minnen, har i princip inga alls på mig och Linda sen vi tog studenten vilket är tråkigt då hon är en av mina bästa vänner.

Dags att jobba lite nu !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar