tisdag 3 januari 2012

62 dagar kvar....


Jag säger alltid att det är så himla långt kvar tills bebisen kommer men egentligen så rinner bara tiden i väg.
Redan inne i v.32 och har 8 veckor kvar till beräcknad förlossning.
Om 2 dagar går jag på graviditetspenningen:)

Undra vilken typ av förälder man blir och vilken typ av bebis man får? Jag vill vara den där mamman som lägger sina barn tidigt, lagar egen barnmat och som ska hinna med tusen saker på en och samma dag MEN ! ! ! samtidigt blir jag bara så less på dessa mammor man läser om på facebooks uppdateringar om hur bra deras barn sover på nätterna, hur bra deras bebis äter och bebisarna gråter ALDRIG ! Hur fan får man en sådan bra bebis? Eller är detta bara en fasad? Oavsett om jag får en bebis som gråter 24 timmar om dygnet eller sover hela natten så kommer man ju älska han/hon villkorslöst men det känns lite som att dagens föräldrar måste vara så himla duktiga och samtidigt vill jag vara en av dom men ändå inte :/ Åh såå klyven jag måste låta :P

Allt löser sig i slutändan och man får ta det som de kommer, man kan ju grubbla huvudet av sig och ändå inte bli klokare.

1 kommentar:

  1. du kommer bli en superbra mamma och Peter en superbra pappa. Yes, bebben kommer kanske inte sova alla dom timmar den ska (enligt bvc), äta som den ska osv..
    Men lite inte alltid på dem eller alla andra omkring er, utan lita på er själva, det ni känner är bäst för erat barn. Ni kommer göra det bästa NI kan,. :)
    Ni är bäst1

    SvaraRadera