onsdag 11 januari 2012

När man bara går hemma som jag gör så vet man inte ens vilket datum eller veckodag det är! Men i dag ska jag träffa Elin och Carro senare i dag och det krockade med badets öppettider tyvärr. Badet har jätte konstiga öppettider, antagligen för att skolbarnen ska få bada på dagarna. För oss som är daglediga måste man ändå vänta tills middagstid för att få bada om man nu inte väljer att gå upp tidigt på onsdagen. Tråkigt är vad det är med dessa tider!

Öppettiderna gäller fr.o.m den 9 januari
Mån, tis och fre: 15.30-19.30
Ons: 06.00 - 10.00, 15.30 - 19.30
Tors: 15.30 - 20.00
Lör: 10.30 - 16.30



Har tvättat alla bebis kläder snart och barnvagnen är städad... var tvungen att skrubba på liggdynan då vi har en katt som hade hoppat upp med leriga tassar och gått omkring! Då var det nära att det blev en katt mindre i denna kommunen när jag såg detta! Har städat i garderober och inne i toalett skåpen så alla bebis prylar får någonstans att vara när det är dags.
Fick lite panik med all tvättning och dylikt när Susanna frågat mig om jag packat BB- väskan men nu du Susanna är jag snart med i matchen :) haha :)
Roligt att det är så många som ska ha i februari/mars. Hoppas iaf att man kan umgås lite med de andra mammorna för att sitta och stirra in i en vägg hela dagarna och inte få prata med någon annan än en bebis måste ju knäcka de flesta efter ett tag antar jag.

Dags att fixa lite mat tror jag, kanske inte ska sitta och vräka i mig salta jordnätter och julmust när jag är hungrig :P

2 kommentarer:

  1. Ja, det är faktiskt kommunen som bestämt öppettiderna på badet med tanke på skolbarnen. du har helt rätt i den tankegången ;)
    kramar mia

    SvaraRadera
  2. Tråkigt för oss som är daglediga och måste gå och "vänta" på att badet ska öppna.

    SvaraRadera