söndag 9 januari 2011

Bilder..

Nimbin - Hippie orten eller den största weed orten i Australien kan man med kalla den, men gud vilket roligt folk och alla dessa roliga skylta och slogans. Peter gick och skrattade i princip hela tiden inne i butikerna medans jag antagligen fått i mig för mycker rök (passivrökning) Kände mig inte alls bra... haha! Var det kanske så att man blev lite påverkad av allas rök?!

Bilen har återigen rullat vidare och innan vi åker ner till Tamworth så har vi mellanlandat i Tenterfield. Är faktiskt väldigt mysigt i denna lilla hålan med ca 3000 invånare. Idag gick vi upp för ett bauta berg som var helt runt och kallas för Bald Mountain. Det var mer eller mindre storm uppe på toppen och Peter fick dra mig upp. Var verkligen göör jobbigt att gå.. halt och vindigt är inte min grej men glad att jag gjortde det även om vi fick sitta i underkläderna tillbaka till campingen ! På väg till bilen så gick vi förbi en stor wallabie, den var ca 2 meter ifrån oss. Sen kom en till och Peter fick rusa till bilen för att hämta kameran :)Vi fick några bra bilder iaf. Men kändes väldigt mäktigt att stå intill dessa fina djuren.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar