fredag 31 december 2010

Amatörernas afton

I dag är det dagen som jag anser vara lika tråkig som alla andra "högtider"
Amatörernas afton som min kusin Jonas kallar de !
Kan inte mer än att hålla med.. alla 14 åringar tar sin första öl / cider och är canackas efter ca 2 st *suck*.

Kära Grästorp firar alltid på samma sätt. Någon har en fest, antingen med mat och kära vänner eller bara överfullt med folk. Klockan börjar närma sig tolvslaget och alla går fram till torget för att kolla på fyrverkerierna. Klockan slår tolv och alla kramar alla oavsett om man hatar eller älskar personen i fråga.. sen går man hem eller väljer att palla arslet på efterfest. Dagen efter ligger man bakfull som ett ägg. Det är där min nyktra nyår kommer in i år. Jag tänker inte ligga bakfull.

Planerna är dessutom ändrade, vi skulle egentligen till Fortitude Valley men väljer att stanna i Surfers Paradise. Tur för mig för då kan jag gå hem tidigt :)

Gott Nytt År allesammans :) Kram

2 kommentarer:

  1. Torget i Grästorp? Varför tvinga sig dit på nyår om allt bara är en fasad?

    SvaraRadera
  2. Stämmer bra de, därför går inte jag dit !

    SvaraRadera