onsdag 22 december 2010

Besvikelsen

Då var vi tillbaka i Surfers Paradise efter en regning "semester" på Frasier Island.
Vi reste upp på lördag eftermiddag för att kolla på Nicks kusiner som håller på med MMA. Var riktigt intressant att se faktiskt! Vi sov sedan i bilen och var uppe redan 05.00 på morgonnen för att åka vidare till Frasier. Väl framme bestämde vi oss för att slå upp tälten i Gabala och det började det spöregna precis när vi kom framm... tältuppsättningen blev inte den bästa men det skulle bara vara över natten så det spelade ingen större roll. Alla vaknade av ett stort rasslande och Nick for ut ur tältet och då var det en dingo som slog till mot vårat fiskbete. Betet försvann i ett naft :( Riktgit läskigt att veta att vilda hundart går utanför tältet och vill äta upp en :O

Dag 2 bestod av en resa upp till Waddy Point där vi slog läger för 2 nätter. Passade på att slå upp tältet innan regnet kom och denna gången lyckades vi super bra.. tills det började regna igen och vi inser att vårat tält läcker in *SUCK* luftmadrassen läcker luft och det är sand och vatten i hela jäkla tälet. Inte nog med det så lägger vi på en pressening som blåser bort hela J***A tiden oavsett om den sitter fast eller inte. Peter tyckte dock han sov riktigt bra.. kanske är det jag som är oerhärt lätt väckt och ligger på helspänn för att inte bli uppäten. Någon måste ju hinna reagera innan dingon kommer in i tältet :P Denna natten är definitvit den värsta på länge.
Pricken över i:et är när vi äker till shopen på morgonen för frulle.. vi frågar hur väderprognosen kommer bli framöver och det ska bara regna och regna och regna. Vi bestämmer oss för att åka hem! Med en stor besvikelse får jag inte se Eli Creek som har ett kristallklart vatten och jag får inte se Lake Macenzie. FUCK !!!!
Hoppas dock på att vi kan åka någon annan gång igen och förhoppningsvis ha bättre väder. '
På vägen till färjan dyker en dingo upp igen och den påminner om min lilla lickehund där hemma på ågatan. :( Jag är garanterat en av de personerna som kommer få stora böter för att jag matar dom :P hahah ! Tycker verkligen sýnd om dom :(
Tycker även synd omn hajen Peter fiskade upp häromkvällen, en liten vithaj. Han kontrade med att han har räddat någons ben eller arm ! HAHA.. Nu ska vi hämta kinamat och förhoppningsvis få en lugn kväll med mycket SÖMN :D