måndag 27 december 2010

Rädd för döden !?

Det senaste året har jag verkligen tänkt på döden.. och ju mer jag tänker på det får jag ångest, panik och mår verkligen dåligt. OCh detta kan hålla i några dagar. Jag vill INTE dö, jag vill inte att Peter ska dö, inte min familj, inte mina vänner. Men om jag dör så vill jag dö före alla mina älskade. Vet att det låter helt sjukt men jag är verkligen livrädd :(

Blir inte bättre när man ser alla dessa dramafilmerna som jag alltid gör. (fast pappa matat in i huvudet på mig sen jag var barn att filmens innehåll är bara på låtsats) så händer ju dessa saker i verkligheten.
Minns en dag då Ida sa att denna filmen måste du bara se, den är jätte bra. Och självklart handlade den om döden och jag stor grät filmen igenom. Fick panikångest efter filmen och kunde inte sluta lipa. Charlotte Idas kompis var hemma hos oss då och hon bara tittade på mig som ett freak när jag staplade in i Idas rum lipandes och började krama Ida. Men när jag samlat ihop mig någorlunda för att åka hem till lägenheten så ringde Helen, Frida, Lina och Lisa... dom var utanför mig och bad mig komma ner för vi skulle på en roadtrip. Direkt när jag klev in i bilen frågade dom mig hur det var och då började jag stortjuta igen! Men varför är jag så rädd för att dö och att alla andra också kommer dö ifrån mig.?

Detta kan ju inte vara hälsosamt ???? Dags att söka proffs hjälp tror jag :O

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar